Legyen minél több vásárlód a látogatóidból!
Mert így beazonosításra kerülhetnek azok az elakadást okozó pontok egy vállalkozásnál, amelyek fejlesztésével egységnyi látogatószám mellett, több bevételre tehetünk szert.
A marketing tevékenység legfőbb feladata, hogy cégünk kapuihoz terelje a leendő ügyfeleket, legyen szó akár online vagy offline üzletről. Még ha ez a folyamat sikeres is, a munka neheze még csak ezután következik. Ki kell ugyanis találnunk, mire van szükség ahhoz, hogy a beérkező látogató meg is vegye a termékünket, legalább egy kipróbálás erejéig.
Olyan rendszert kell tehát létrehoznunk, amely a látogatókból magas arányban valós vásárlókat konvertál!
A mai felgyorsult, impulzusokkal teli világunkban egy weboldalra látogató felhasználó átlagosan 10 másodperc alatt dönt arról, hogy elhagyja-e az adott oldalt, vagy marad tovább böngészni. Amennyiben úgy dönt, hogy az oldalon marad, esély nyílik arra, hogy végrehajtja azt a műveletet, amelynek céljából létrehoztuk az adott weboldalt. Ilyen cél lehet például egy ajánlatkérés, időpontfoglalás, vagy egy webáruház esetében a vásárlás.
Amennyiben az első 10 másodpercben nem nyertük el a látogató figyelmét, akkor szinte biztos, hogy valamelyik konkurens céghez fog tőlünk tovább menni!
A konverzió optimalizálás során az elhagyási okok meghatározásán, valamint azok megszüntetésén dolgozunk.
Fontos erre kellő figyelmet fordítanunk, hiszen ha nem tesszük, akkor értékes bevételt hagyunk elveszni!
A fenti számok az egyik kiemelt ügyfelünk webáruházának statisztikáját mutatják egy éves időperiódust vizsgálva.
A stratégiai csomagot mindig az adott márkához egyedileg alakítjuk a maximális eredmény elérésének érdekében!
Szerintünk igen, ugyanis hisszük, hogy a két fogalmat nem lehet, és nem is szabad különválasztani egymástól.
Gondoljunk csak bele abba, hogy ha egy weboldalra, vagy egy fizikai üzlethelyiségbe belépve az első pillanattól kezdve kellemes élmények érnek bennünket, akkor nagyobb valószínűséggel fogunk végig menni a vásárlási folyamaton.
Az ügyfeleket az online és offline világban is egyaránt szolgálni kell. Ki kell derítenünk, hogy mire vágynak, mitől lennének még boldogabbak. Foglalkoznunk kell továbbá azon kritikus pontok feltérképezésével is, amelyeken elbizonytalanodik a látogató és ezáltal végül mégsem mellettünk dönt.
Egy átfogó elemzési, illetve tesztelési folyamat során kirajzolódik a helyes út, amelynek végén a boldog ügyfeleink vannak, akik egyben hűséges vásárlóink is.
Az általunk tervezett módosítások bevezetése előtt minden esetben teszteljük azokat saját kontrol csoportunk felhasználóival.
Így tudjuk szimulálni azt a valós helyzetet, amikor a felhasználók “élőben” találkoznak majd a módosított változattal. Fontos ez, hiszen hiába gondolunk mi egy adott megoldást jónak, ha a fogadtatás valójában nem olyan pozitív, mint ahogyan azt előzetesen elképzeltünk.
Ebben a ritka esetben nem állunk meg a munkával, olyan lehetőségek után kutatunk tovább, amelyek elvisznek az elérni kívánt eredmények felé.
Nagyon sok helyen olvashatunk a konverziónöveléssel kapcsolatban különféle ajánlásokat. „Végezd el az alábbi 5 lépést!” – és kész is a feladat. Mi ezekben a siker receptekben nem hiszünk. Tapasztalataink alapján, a több kisebb elem együttes fejlesztésével lehet elérni valós és tartós eredményeket.
A piramis olyan, több elemből felépült egység, melyek összessége egy robusztus építmény. Ezzel a szemlélettel kell rátekintetünk vállalkozásunkra is. Folyamatosan keresnünk kell a javításra szoruló elemeket, hogy egy erős talapzaton álló, sikeres vállalkozást tudhassunk magunkénak.
A piacion lévő webáruházak többsége átlagosan 1% körüli konverziós aránnyal rendelkezik.
Egy jól felállított stratégián keresztül ennek az értéknek mi a többszörösét, akár 3,5 % feletti értéket is képesek vagyunk elérni.
A fenti 3,73%-os eredmény az egyik ügyfelünk esetében az elmúlt 180 nap átlagát mutatja.
Amennyiben úgy döntesz, hogy bizalmat szavazol nekünk, mi minden tudásunkat bevetve azon leszünk, hogy nálad is elérjük ezt a kiemelkedő eredményt!
Az online konverzió optimalizáció nagy előnye, hogy egy könnyen figyelemmel kísérhető folyamat. A fejlesztendő területek szinte mindegyikéhez hozzá tudunk rendelni mérőszámokat, melyek alakulásán keresztül folyamatosan láthatjuk a változtatások eredményét.
A fejlesztési folyamat során az eladási értékláncunk minden egyes elemét figyelembe kell vennünk. A marketing kommunikációtól kezdve a weboldalunk minőségén keresztül, az ügyfélkapcsolaton át. Ezen területek mindegyikének kiemelkedőnek kell lennie.
Egy fő célja kell, hogy legyen az egész rendszernek, ami nem más, mint az, hogy a beérkező ügyfeleket boldoggá tegye, mert ők csak így fognak visszatérő vásárlókká válni.
Butik, húsbolt, festék szaküzlet és még folytathatnánk tovább a felsorolást.
A konverzió optimalizálást általában csak az online vállalkozások esetében szokták alkalmazni, pedig az offline üzletekben is hatalmas lehetőségek rejlenek.
A fizikai boltok esetében is nagyon fontos, hogy az üzletbe betérő látogatók közül hányan jutnak el valójában a kasszáig, illetve közülük mennyien térnek majd vissza később. Érdemes tehát kiderítenünk, hogyan tudjuk a lehető legjobb szolgáltatást nyújtani minden lépésben, hogy az ügyfél boldog legyen a vásárlás közben. Fontos, hogy a vásárló megkapjon minden számára fontos információt. Ügyelnünk kell arra is, hogy vásárlókat semmiképpen se érjék olyan kellemetlen élmények amelyek rossz emlékképekhez kapcsolhatnák vállalkozásunkat.
Minden jog fenntartva! 2022 © Digital LEAD
Weboldalunk sütiket (cookie) használ melyek az oldal techikai működéséhez szükségesek. TÖBB INFORMÁCIÓ